BUDOWA MODELU OŚWIATY
Można się zgodzić z konstruktywistami, że uczniowie przychodzą do szkoły z ustalonym poglądem na świat, uformowanym przez łata doświadczeń i uczenia się. Trzeba więc dużego wysiłku i determinacji uczniów, by mogli zmienić swoje poglądy. Uczniowie uczą się jeden od drugiego i od nauczyciela. Według konstruktywistów, uczniowie powinni być aktywnie zaangażowani w nadawaniu poj ęciom znaczenia. Mogą też analizować, badać, współpracować razem, konstruować nową wiedzę, a mniej uczyć się na pamięć, powtarzając za nauczycielem. Budowa modelu oświaty opierającego się na założeniach konstruktywizmu może doprowadzić do korzystnych zmian wyrażających się m.in. w uzyskaniu oświaty wyższej jakości. Jeśli uczniowie będą łatwiej przystosowywać się do życia w zmieniającym się społeczeństwie, w świecie bardziej złożonym, będą mieli większe szanse przetrwania, a nawet odniesienia sukcesu w życiu. Być może, będą w stanie odpowiedzieć na pytania, które jeszcze nie zostały postawione.