PERSPEKTYWY WPROWADZENIA TECHNOLOGII DO SZKOŁY
Zwiększył się potencjał technologii w uczeniu się. Współczesne technologie zostały tak zaprojektowane, żeby umożliwić rozwiązywanie konkretnych problemów, które występują w nauce szkolnej, np. dostęp do bogatych źródeł wiedzy, uczestnictwo rodziców w nauce własnych dzieci (Bogaj, Kwiatkowski i Młynarczyk, 2000, s. 12).Na przestrzeni kilku dziesięcioleci zmieniły się pytania badawcze. W latach siedemdziesiątych interesowano się, czy komputer może pomóc w procesach uczenia się podejmowanych przez ucznia. Stwierdzono taki związek (por. Kulik i Kulik, 1991, ss. 75-94). Wyniki tych badań nie pozwoliły nam jednak zrozumieć, jak technologia może pomóc w podejmowaniu projektów przez uczniów, gdy do realizacji są potrzebne pewne umiejętności badawcze (analiza, porównywanie, uogólnianie, wyciąganie wniosków). Było to o tyle zrozumiałe, że nie widziano miejsca dla technologii w szerszym kontekście zmian w szkole.