ŹLE USTRUKURYZOWANE DZIEDZINY
- Przykłady źle ustrukturyzowanych dyscyplin to m.in. medycyna, historia, filologia (interpretacja literacka), ale nawet dobrze ustrukturyzowane dyscypliny, jak np. matematyka mogą być wadliwie ustrukturyzowane na wyższym poziomie, podobnie fizyka. Choć dobrze ustrukturyzowane, to jednak w zetknięciu się z praktycznym zastosowaniem wykazują słabości. Mogą np. okazać się mało miarodajne, bo przecież wiele zależy od kontekstu (klimat, budowa geologiczna, koszty materiałów budowlanych). W takich warunkach ustalone w fizyce zasady mogą nie działać (por. Internet, 44). Często się zdarza, zwłaszcza w praktyce nauczycielskiej, że uczniowie demonstrują dobre opanowanie podstawowych pojęć i faktów składających się na jakąś dyscyplinę nauki, ponieważ wskazująna to testy pamięciowe. Na początkowym etapie złe ustrukturyzowanie wiedzy nie ma większego znaczenia.